Index
Christy Poff [Internet Bonds 09] Terms of Surrender [WCP] (pdf)
Kubczak Anna Cybersocjologia. Internet jako przedmiot zainteresowania socjologów
biznes i ekonomia lifehacker jak zyc i pracowac z glowa wydanie iii adam pash ebook
Jak stworzyć skuteczna stronę WWW
Fred Saberhagen Berserker 00 Earth Descended
John Dalmas Yngling 3 The Circle of Power
De Maupassant Guy Jedyna milosc
Swobodny upadek, jak we snie Leif GW Persson
Brian KateMegan Przewodnik Po ChśÂ‚opcach
Uleczyć‡ nieuleczalne MichaśÂ‚ Tombak
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • qualintaka.pev.pl

  • [ Pobierz całość w formacie PDF ]

    pomys em b dzie postawienie na menu po lewej stronie. Cz sto zdarzaj si sklepy,
    które maj kilka najwa niejszych kategorii z produktami, a do ka dej jest przypo-
    rz dkowane kilkana cie podkategorii. W takim przypadku projektanci maj dwa roz-
    wi zania  g ówne menu poziome i menu po lewej stronie dla podkategorii lub menu
    zarazem z kategoriami i podkategoriami po lewej stronie.
    Rozdzia 18. Rozmieszczenie najwa niejszych elementów w sklepie internetowym 107
    Wyszukiwarka
    W przypadku wyszukiwarki nie ma ju jednoznacznej odpowiedzi, w którym miejscu
    nale a oby j umie ci . Jest to element, który wyst puje cz sto w ró nych miejscach.
    Co nie znaczy oczywi cie, e wyszukiwarki nie maj swoich  ulubionych stref. Wed ug
    angloj zycznego serwisu Webdesignpractices.com, który m.in. zajmuje si studiami nad
    rozmieszczeniem elementów w sklepach internetowych, wyszukiwarki najcz ciej
    umieszcza po lewej stronie, pod logotypem, lub w górnej cz ci ekranu, na prawo od
    logotypu. Jeden z najpopularniejszych polskich sklepów internetowych  Merlin.pl 
    wyszukiwark na stronie g ównej umie ci po lewej stronie, pod logotypem i menu.
    Nie jest to bez znaczenia, bior c pod uwag , e wielu potencjalnych klientów dokony-
    wa o kiedy zakupów lub chocia tylko odwiedza o Merlin.pl.
    Ikona lub cze  koszyk
    Jak pokazuje wiele testów i bada , optymalnym miejscem na ikon lub cze przeno-
    sz ce do koszyka jest prawy górny róg sklepu internetowego. Trudno powiedzie , e
    jest to najlepsze miejsce na ikon koszyka. Jedno jest pewne  jest to najcz ciej
    wybierane miejsce na koszyk, a zatem zgodnie z teori u yteczno ci najlepsze. Pisz c
    to, zdaj sobie spraw , e do du o polskich sklepów internetowych amie t regu ,
    prezentuj c cze do koszyka w innych miejscach, np. po lewej stronie. Niemniej jednak
    odno nik do koszyka w prawym górnym rogu wietnie zdaje egzamin zw aszcza
    w po czeniu z innymi ikonami lub czami narz dziowymi, o których za chwil napisz .
    Zanim do tego dojdziemy, warto odnotowa , e rzecz bardzo wskazan jest prezen-
    towanie odno nika do koszyka na ka dej podstronie sklepu, tak aby ka dy odwiedza-
    j cy móg bez problemu do niego dotrze w ka dym miejscu sklepu.
    Ikona lub cze  moje konto
    Jest to drugi element, obok ikony koszyka, który powinien by umieszczony w prawym
    górnym rogu. Oprócz tego wiele sklepów internetowych wstawia na stron g ówn
    formularz logowania zawieraj cy zazwyczaj nazw u ytkownika lub e-mail oraz has o.
    Moim zdaniem takie dzia ania s niepotrzebne i blokuj miejsce innym, wa niejszym
    cz ciom sk adaj cym si na sklep internetowy. Trzeba bowiem u wiadomi sobie, e
    czynno logowania nie jest kluczowa w przypadku dokonywania zakupów. Co wi -
    cej, w modelu sklepu, który zaprezentuj w tej cz ci ksi ki, logowanie nie b dzie
    odgrywa tak wa nej roli, jak ma to miejsce w przypadku wielu polskich sklepów inter-
    netowych. Osoba, która chce dokona zakupu w sieci, i tak pr dzej czy pó niej zalo-
    guje si (je li konto ju za o y a). Szerzej o tym problemie pisz w rozdziale omawia-
    j cym system zamawiania w sklepie internetowym.
    108 Cz II U yteczno
    Ikona lub cze  pomoc
    cze lub ikona pomoc razem z koszykiem i moje konto tworz ikony narz dziowe.
    Dlatego najlepszym miejscem dla pomocy jest równie prawy górny róg. Tutaj rów-
    nie niezmiernie wa ne jest, aby cze lub ikona znajdowa y si na ka dej podstronie.
    Pozwoli to u ytkownikowi poczu si pewniej i bezpieczniej. B dzie on móg si do
    nich odwo ywa w ka dej chwili. Jak skonstruowa dzia  pomoc , opisuj w dalszej
    cz ci ksi ki.
    W przypadku kiedy sklep stawia na ikony, konieczne jest, aby by y one podpisane, tak
    aby nie trzeba si by o zastanawia , co oznaczaj .
    Prezentacja towaru
    Pisa em ju o tym, e na korzystny wygl d sklepu internetowego du y wp yw ma
    sposób zaprezentowania poszczególnych towarów. Co wi cej, wielu projektantów na
    prezentacji towarów buduje image sklepu internetowego. Dlatego te wa ne jest, aby
    wygospodarowa odpowiednio du o miejsca, aby pokaza w ciekawej formie poten-
    cjalnym klientom, co mamy im do zaoferowania. Gdzie to zrobi ? Takich miejsc jest
    kilka, jednak najwa niejszym z nich jest obszar na rodku strony, pomi dzy lew a praw
    cz ci , pod górn stref z logotypem i ikonami narz dziowymi. Ten obszar sklepu
    zazwyczaj dzieli si jeszcze na takie dzia y jak np.  nowo ci lub  promocje . Oprócz
    tego wielu w a cicieli sklepów internetowych decyduje si na eksponowanie asor-
    tymentu równie w innych miejscach na stronie g ównej. Zazwyczaj wykorzystuj miej-
    sce po lewej lub po prawej stronie, z tym e tam mo liwo ci prezentacji s o wiele
    bardziej ograniczone. Mimo to warto zastanowi si nad tak dodatkow form pro-
    mocji w asnych towarów.
    Newsletter
    Newsletter jest z kolei elementem, który zazwyczaj trzeba dopasowywa do ca ej
    uk adanki. Nale y jednak wzi pod uwag to, e im lepiej b dzie umiejscowiony, tym
    oka e si bardziej skuteczny. Gdzie go zatem umie ci w sklepie? Jedn z mo liwo ci
    jest prawa kolumna, szczególnie dla sklepów, które maj d ugie menu po lewej stronie.
    Na prawej kolumnie powinni my umiejscowi go mo liwie wysoko. Drug mo liwo-
    ci jest lewa strona, pod lub nad menu nawigacyjnym, w zale no ci od tego, jakie
    jest ono d ugie. Pami tajmy, e im lepiej umiejscowimy newsletter, tym b dzie sku-
    teczniejszy.
    Rozdzia 18. Rozmieszczenie najwa niejszych elementów w sklepie internetowym 109
    Wa ne informacje
    Ka dy sklep powinien równie wygospodarowa miejsce na stronie g ównej, które
    zawiera b dzie odno niki do najwa niejszych informacji dotycz cych p atno ci, kosztów
    i sposobów wysy ki czy czasu realizacji zamówie . Które miejsce b dzie zatem naj-
    lepsze? Osobi cie proponuj praw kolumn sklepu. Dlaczego akurat praw ? Zak ada-
    j c, e lew przeznaczamy na menu z kategoriami produktów, prawa kolumna wydaje
    si bardziej odpowiednia.
    A zatem  utoniemy w szarzy nie?
    Tyle o podstawowych elementach. Tworz c sklep, w którym wszystkie cz ci umiesz-
    czone s wed ug standardowych wskazówek i zalece , mo na obawia si , e b dzie
    on kolejnym nudnym i szarym miejscem w internecie. Moim zdaniem na to, czy tak
    b dzie, nie maj wp ywu powy sze standardy. Powinni my skupi si na tym, aby
    zachowuj c najwa niejsze zalecenia, nie uton w szarzy nie. Jak to zrobi ? Od innych
    mog odró ni nas grafika, dobrze dobrane kolory, jako prezentacji asortymentu, ale
    równie to, co b dziemy mie do powiedzenia naszym odwiedzaj cym. [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • qualintaka.pev.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Lubię Cię. Bardzo. A jeszcze bardziej się cieszę, że mogę Cię lubić. Design by SZABLONY.maniak.pl.