Index Christy Poff [Internet Bonds 09] Terms of Surrender [WCP] (pdf) Kubczak Anna Cybersocjologia. Internet jako przedmiot zainteresowania socjologów biznes i ekonomia lifehacker jak zyc i pracowac z glowa wydanie iii adam pash ebook Jak stworzyć skuteczna stronę WWW Fred Saberhagen Berserker 00 Earth Descended John Dalmas Yngling 3 The Circle of Power De Maupassant Guy Jedyna milosc Swobodny upadek, jak we snie Leif GW Persson Brian KateMegan Przewodnik Po ChśÂopcach Uleczyć nieuleczalne MichaśÂ Tombak |
[ Pobierz całość w formacie PDF ] pomys em b dzie postawienie na menu po lewej stronie. Cz sto zdarzaj si sklepy, które maj kilka najwa niejszych kategorii z produktami, a do ka dej jest przypo- rz dkowane kilkana cie podkategorii. W takim przypadku projektanci maj dwa roz- wi zania g ówne menu poziome i menu po lewej stronie dla podkategorii lub menu zarazem z kategoriami i podkategoriami po lewej stronie. Rozdzia 18. Rozmieszczenie najwa niejszych elementów w sklepie internetowym 107 Wyszukiwarka W przypadku wyszukiwarki nie ma ju jednoznacznej odpowiedzi, w którym miejscu nale a oby j umie ci . Jest to element, który wyst puje cz sto w ró nych miejscach. Co nie znaczy oczywi cie, e wyszukiwarki nie maj swoich ulubionych stref. Wed ug angloj zycznego serwisu Webdesignpractices.com, który m.in. zajmuje si studiami nad rozmieszczeniem elementów w sklepach internetowych, wyszukiwarki najcz ciej umieszcza po lewej stronie, pod logotypem, lub w górnej cz ci ekranu, na prawo od logotypu. Jeden z najpopularniejszych polskich sklepów internetowych Merlin.pl wyszukiwark na stronie g ównej umie ci po lewej stronie, pod logotypem i menu. Nie jest to bez znaczenia, bior c pod uwag , e wielu potencjalnych klientów dokony- wa o kiedy zakupów lub chocia tylko odwiedza o Merlin.pl. Ikona lub cze koszyk Jak pokazuje wiele testów i bada , optymalnym miejscem na ikon lub cze przeno- sz ce do koszyka jest prawy górny róg sklepu internetowego. Trudno powiedzie , e jest to najlepsze miejsce na ikon koszyka. Jedno jest pewne jest to najcz ciej wybierane miejsce na koszyk, a zatem zgodnie z teori u yteczno ci najlepsze. Pisz c to, zdaj sobie spraw , e do du o polskich sklepów internetowych amie t regu , prezentuj c cze do koszyka w innych miejscach, np. po lewej stronie. Niemniej jednak odno nik do koszyka w prawym górnym rogu wietnie zdaje egzamin zw aszcza w po czeniu z innymi ikonami lub czami narz dziowymi, o których za chwil napisz . Zanim do tego dojdziemy, warto odnotowa , e rzecz bardzo wskazan jest prezen- towanie odno nika do koszyka na ka dej podstronie sklepu, tak aby ka dy odwiedza- j cy móg bez problemu do niego dotrze w ka dym miejscu sklepu. Ikona lub cze moje konto Jest to drugi element, obok ikony koszyka, który powinien by umieszczony w prawym górnym rogu. Oprócz tego wiele sklepów internetowych wstawia na stron g ówn formularz logowania zawieraj cy zazwyczaj nazw u ytkownika lub e-mail oraz has o. Moim zdaniem takie dzia ania s niepotrzebne i blokuj miejsce innym, wa niejszym cz ciom sk adaj cym si na sklep internetowy. Trzeba bowiem u wiadomi sobie, e czynno logowania nie jest kluczowa w przypadku dokonywania zakupów. Co wi - cej, w modelu sklepu, który zaprezentuj w tej cz ci ksi ki, logowanie nie b dzie odgrywa tak wa nej roli, jak ma to miejsce w przypadku wielu polskich sklepów inter- netowych. Osoba, która chce dokona zakupu w sieci, i tak pr dzej czy pó niej zalo- guje si (je li konto ju za o y a). Szerzej o tym problemie pisz w rozdziale omawia- j cym system zamawiania w sklepie internetowym. 108 Cz II U yteczno Ikona lub cze pomoc cze lub ikona pomoc razem z koszykiem i moje konto tworz ikony narz dziowe. Dlatego najlepszym miejscem dla pomocy jest równie prawy górny róg. Tutaj rów- nie niezmiernie wa ne jest, aby cze lub ikona znajdowa y si na ka dej podstronie. Pozwoli to u ytkownikowi poczu si pewniej i bezpieczniej. B dzie on móg si do nich odwo ywa w ka dej chwili. Jak skonstruowa dzia pomoc , opisuj w dalszej cz ci ksi ki. W przypadku kiedy sklep stawia na ikony, konieczne jest, aby by y one podpisane, tak aby nie trzeba si by o zastanawia , co oznaczaj . Prezentacja towaru Pisa em ju o tym, e na korzystny wygl d sklepu internetowego du y wp yw ma sposób zaprezentowania poszczególnych towarów. Co wi cej, wielu projektantów na prezentacji towarów buduje image sklepu internetowego. Dlatego te wa ne jest, aby wygospodarowa odpowiednio du o miejsca, aby pokaza w ciekawej formie poten- cjalnym klientom, co mamy im do zaoferowania. Gdzie to zrobi ? Takich miejsc jest kilka, jednak najwa niejszym z nich jest obszar na rodku strony, pomi dzy lew a praw cz ci , pod górn stref z logotypem i ikonami narz dziowymi. Ten obszar sklepu zazwyczaj dzieli si jeszcze na takie dzia y jak np. nowo ci lub promocje . Oprócz tego wielu w a cicieli sklepów internetowych decyduje si na eksponowanie asor- tymentu równie w innych miejscach na stronie g ównej. Zazwyczaj wykorzystuj miej- sce po lewej lub po prawej stronie, z tym e tam mo liwo ci prezentacji s o wiele bardziej ograniczone. Mimo to warto zastanowi si nad tak dodatkow form pro- mocji w asnych towarów. Newsletter Newsletter jest z kolei elementem, który zazwyczaj trzeba dopasowywa do ca ej uk adanki. Nale y jednak wzi pod uwag to, e im lepiej b dzie umiejscowiony, tym oka e si bardziej skuteczny. Gdzie go zatem umie ci w sklepie? Jedn z mo liwo ci jest prawa kolumna, szczególnie dla sklepów, które maj d ugie menu po lewej stronie. Na prawej kolumnie powinni my umiejscowi go mo liwie wysoko. Drug mo liwo- ci jest lewa strona, pod lub nad menu nawigacyjnym, w zale no ci od tego, jakie jest ono d ugie. Pami tajmy, e im lepiej umiejscowimy newsletter, tym b dzie sku- teczniejszy. Rozdzia 18. Rozmieszczenie najwa niejszych elementów w sklepie internetowym 109 Wa ne informacje Ka dy sklep powinien równie wygospodarowa miejsce na stronie g ównej, które zawiera b dzie odno niki do najwa niejszych informacji dotycz cych p atno ci, kosztów i sposobów wysy ki czy czasu realizacji zamówie . Które miejsce b dzie zatem naj- lepsze? Osobi cie proponuj praw kolumn sklepu. Dlaczego akurat praw ? Zak ada- j c, e lew przeznaczamy na menu z kategoriami produktów, prawa kolumna wydaje si bardziej odpowiednia. A zatem utoniemy w szarzy nie? Tyle o podstawowych elementach. Tworz c sklep, w którym wszystkie cz ci umiesz- czone s wed ug standardowych wskazówek i zalece , mo na obawia si , e b dzie on kolejnym nudnym i szarym miejscem w internecie. Moim zdaniem na to, czy tak b dzie, nie maj wp ywu powy sze standardy. Powinni my skupi si na tym, aby zachowuj c najwa niejsze zalecenia, nie uton w szarzy nie. Jak to zrobi ? Od innych mog odró ni nas grafika, dobrze dobrane kolory, jako prezentacji asortymentu, ale równie to, co b dziemy mie do powiedzenia naszym odwiedzaj cym. [ Pobierz całość w formacie PDF ] |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Lubię Cię. Bardzo. A jeszcze bardziej się cieszę, że mogę Cię lubić. Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||