Index
Ann Purser [Lois Meade 08] Warning at One (v5.0) (pdf)
Hogan, James P Giants 5 Mission to Minerva
Williams Cathy Zimowa przygoda
Faith, Love, & Devotion 3 Duty and Devotion Tere Michaels
Brown Sandra Podarunki losu (W ostatniej chwili)
Bytof Adam Jasnosc
Tim LaHaye & Jerry Jenkins Left Behind Series 9 Desecration
Jay D. Blakeny The Sword, the Ring, and the Chalice 01 The Sword
M L N Hanover Black Sun's Daughter 01 Unclean Spirits
Miller Henry Zwrotnik Raka 01 Zwrotnik Raka
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • stardollblog.htw.pl

  • [ Pobierz całość w formacie PDF ]

    1) skuteczności – rzeczywiste przyczynianie się do rozwiązania kluczowych
    wyzwań mających wpływ na transport drogowy w Europie, w szczególności
    zmniejszenia zatorów, ograniczenia emisji zanieczyszczeń, zwiększenia
    efektywności energetycznej transportu, osiągnięcia wyższych poziomów
    bezpieczeństwa i ochrony użytkowników ITS, w tym szczególnie zagrożo-
    nych uczestników ruchu drogowego;
    2) opłacalności – optymalizowanie stosunku kosztów do rezultatów mierzo-
    nych realizacją celów;
    3) proporcjonalności – zapewnianie różnych poziomów osiągalnej jakości
    usług ITS i ich wdrażania, z uwzględnieniem specyfiki lokalnej, regional-
    nej, krajowej i europejskiej, jeżeli jest to celowe;
    4) wspierania ciągłości usług ITS – zapewnianie ciągłości usług ITS na obsza-
    rze Unii Europejskiej, w szczególności w ramach transeuropejskiej sieci
    drogowej oraz, w miarę możliwości, na zewnętrznych granicach Unii Euro-
    pejskiej; ciągłość usług powinna być zapewniona na poziomie dostosowa-
    nym do cech sieci łączących odpowiednio państwa, regiony, a także miasta
    z obszarami wiejskimi;
    5) zapewniania interoperacyjności – zapewnianie, aby ITS oraz procesy gospo-
    darcze będące ich podstawą były zdolne do wymiany danych, informacji i
    wiedzy, aby umożliwić skuteczne świadczenie usług ITS;
    6) wspierania zgodności wstecznej – zapewnianie zdolności ITS do współpracy
    z istniejącymi systemami służącymi temu samemu celowi bez utrudniania
    rozwoju nowych technologii, jeżeli jest to celowe;
    7) poszanowania istniejącej infrastruktury krajowej i cech sieci drogowej –
    uwzględnianie naturalnych różnic między cechami sieci drogowych, w
    szczególności w zakresie natężenia ruchu oraz warunków drogowych zwią-
    zanych z pogodą;
    8) promowania równego dostępu – nieutrudnianie dostępu do aplikacji ITS i
    usług ITS szczególnie zagrożonym uczestnikom ruchu drogowego oraz ich
    niedyskryminowanie w zakresie tego dostępu;
    9) wspierania dojrzałości – wykazywanie, po dokonaniu odpowiedniej oceny
    ryzyka, odporności innowacyjnych ITS osiągniętej dzięki odpowiedniemu
    poziomowi zaawansowania technicznego i wykorzystania operacyjnego;
    2013-12-31
    ©Kancelaria Sejmu
    s. 53/54
    10) zapewniania jakości określania czasu i położenia – wykorzystywanie infra-
    struktury satelitarnej lub dowolnej innej technologii zapewniającej równo-
    rzędne poziomy dokładności na potrzeby aplikacji ITS i usług ITS, które
    wymagają globalnych, nieprzerwanych, dokładnych i gwarantowanych usług
    związanych z określaniem czasu i położenia;
    11) ułatwiania intermodalności – uwzględnianie przy wdrażaniu ITS kwestii
    związanych z koordynacją różnych rodzajów transportu, jeżeli jest to celo-
    we;
    12) poszanowania spójności – uwzględnianie istniejących zasad, kierunków poli-
    tyki i działań Unii Europejskiej, które mają zastosowanie w zakresie ITS, w
    szczególności w dziedzinie normalizacji.
    3. Minister właściwy do spraw transportu w porozumieniu z ministrem właściwym
    do spraw łączności może określić, w drodze rozporządzenia:
    1) po wydaniu przez Komisję Europejską specyfikacji w zakresie wdrażania in-
    teligentnych systemów transportowych w obszarze transportu drogowego,
    szczegółowe wymagania techniczne lub operacyjne dla aplikacji ITS i usług
    ITS,
    2) sposoby wdrażania aplikacji ITS i usług ITS
    – mając na uwadze potrzebę zapewnienia skoordynowanego i spójnego wdra-
    żania inteligentnych systemów transportowych w obszarze transportu drogo-
    wego, zaspokajanie w możliwie szerokim zakresie potrzeb użytkowników ITS
    oraz uwzględniając zasady, o których mowa w ust. 2.
    Rozdział 5
    (uchylony).
    Rozdział 6
    Zmiany w przepisach obowiązujących, przepisy przejściowe i końcowe
    Art. 48–50. (pominięte).
    Art. 51.
    1. Z dniem wejścia ustawy w życie:
    1) grunty państwowe położone poza granicami miast, oddane osobom fizycz-
    nym w zamian za grunty zajęte pod budowę dróg publicznych, stają się z
    mocy prawa własnością tych osób; grunty takie położone w granicach miast
    przechodzą na własność lub w użytkowanie wieczyste osób fizycznych, sto-
    sownie do przepisów szczególnych;
    2) grunty oddane i zajęte pod drogi publiczne, wybudowane z udziałem czynu
    społecznego i istniejące w tym dniu, stają się z mocy prawa własnością Pań-
    stwa.
    2. Przepisu ust. 1 pkt 2 nie stosuje się do gruntów zajętych pod istniejące drogi pu-
    bliczne, w odniesieniu do których zostało wszczęte postępowanie wywłaszcze-
    niowe przed dniem wejścia ustawy w życie.
    2013-12-31
    s. 54/54
    ©Kancelaria Sejmu
    Art. 52.
    Traci moc ustawa z dnia 29 marca 1962 r. o drogach publicznych (Dz. U. Nr 20, poz.
    90 oraz z 1971 r. Nr 12, poz. 115).
    Art. 53.
    Ustawa wchodzi w życie z dniem 1 października 1985 r.
    Załączniki z dnia 21 marca 1985 r.
    Załącznik nr 1
    (uchylony)
    Załącznik nr 2
    (uchylony)
    2013-12-31 [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • qualintaka.pev.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Lubię Cię. Bardzo. A jeszcze bardziej się cieszę, że mogę Cię lubić. Design by SZABLONY.maniak.pl.