Index Ann Purser [Lois Meade 08] Warning at One (v5.0) (pdf) Hogan, James P Giants 5 Mission to Minerva Williams Cathy Zimowa przygoda Faith, Love, & Devotion 3 Duty and Devotion Tere Michaels Brown Sandra Podarunki losu (W ostatniej chwili) Bytof Adam Jasnosc Tim LaHaye & Jerry Jenkins Left Behind Series 9 Desecration Jay D. Blakeny The Sword, the Ring, and the Chalice 01 The Sword M L N Hanover Black Sun's Daughter 01 Unclean Spirits Miller Henry Zwrotnik Raka 01 Zwrotnik Raka |
[ Pobierz całość w formacie PDF ] 1) skuteczności – rzeczywiste przyczynianie się do rozwiązania kluczowych wyzwań mających wpływ na transport drogowy w Europie, w szczególności zmniejszenia zatorów, ograniczenia emisji zanieczyszczeń, zwiększenia efektywności energetycznej transportu, osiągnięcia wyższych poziomów bezpieczeństwa i ochrony użytkowników ITS, w tym szczególnie zagrożo- nych uczestników ruchu drogowego; 2) opłacalności – optymalizowanie stosunku kosztów do rezultatów mierzo- nych realizacją celów; 3) proporcjonalności – zapewnianie różnych poziomów osiągalnej jakości usług ITS i ich wdrażania, z uwzględnieniem specyfiki lokalnej, regional- nej, krajowej i europejskiej, jeżeli jest to celowe; 4) wspierania ciągłości usług ITS – zapewnianie ciągłości usług ITS na obsza- rze Unii Europejskiej, w szczególności w ramach transeuropejskiej sieci drogowej oraz, w miarę możliwości, na zewnętrznych granicach Unii Euro- pejskiej; ciągłość usług powinna być zapewniona na poziomie dostosowa- nym do cech sieci łączących odpowiednio państwa, regiony, a także miasta z obszarami wiejskimi; 5) zapewniania interoperacyjności – zapewnianie, aby ITS oraz procesy gospo- darcze będące ich podstawą były zdolne do wymiany danych, informacji i wiedzy, aby umożliwić skuteczne świadczenie usług ITS; 6) wspierania zgodności wstecznej – zapewnianie zdolności ITS do współpracy z istniejącymi systemami służącymi temu samemu celowi bez utrudniania rozwoju nowych technologii, jeżeli jest to celowe; 7) poszanowania istniejącej infrastruktury krajowej i cech sieci drogowej – uwzględnianie naturalnych różnic między cechami sieci drogowych, w szczególności w zakresie natężenia ruchu oraz warunków drogowych zwią- zanych z pogodą; 8) promowania równego dostępu – nieutrudnianie dostępu do aplikacji ITS i usług ITS szczególnie zagrożonym uczestnikom ruchu drogowego oraz ich niedyskryminowanie w zakresie tego dostępu; 9) wspierania dojrzałości – wykazywanie, po dokonaniu odpowiedniej oceny ryzyka, odporności innowacyjnych ITS osiągniętej dzięki odpowiedniemu poziomowi zaawansowania technicznego i wykorzystania operacyjnego; 2013-12-31 ©Kancelaria Sejmu s. 53/54 10) zapewniania jakości określania czasu i położenia – wykorzystywanie infra- struktury satelitarnej lub dowolnej innej technologii zapewniającej równo- rzędne poziomy dokładności na potrzeby aplikacji ITS i usług ITS, które wymagają globalnych, nieprzerwanych, dokładnych i gwarantowanych usług związanych z określaniem czasu i położenia; 11) ułatwiania intermodalności – uwzględnianie przy wdrażaniu ITS kwestii związanych z koordynacją różnych rodzajów transportu, jeżeli jest to celo- we; 12) poszanowania spójności – uwzględnianie istniejących zasad, kierunków poli- tyki i działań Unii Europejskiej, które mają zastosowanie w zakresie ITS, w szczególności w dziedzinie normalizacji. 3. Minister właściwy do spraw transportu w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw łączności może określić, w drodze rozporządzenia: 1) po wydaniu przez Komisję Europejską specyfikacji w zakresie wdrażania in- teligentnych systemów transportowych w obszarze transportu drogowego, szczegółowe wymagania techniczne lub operacyjne dla aplikacji ITS i usług ITS, 2) sposoby wdrażania aplikacji ITS i usług ITS – mając na uwadze potrzebę zapewnienia skoordynowanego i spójnego wdra- żania inteligentnych systemów transportowych w obszarze transportu drogo- wego, zaspokajanie w możliwie szerokim zakresie potrzeb użytkowników ITS oraz uwzględniając zasady, o których mowa w ust. 2. Rozdział 5 (uchylony). Rozdział 6 Zmiany w przepisach obowiązujących, przepisy przejściowe i końcowe Art. 48–50. (pominięte). Art. 51. 1. Z dniem wejścia ustawy w życie: 1) grunty państwowe położone poza granicami miast, oddane osobom fizycz- nym w zamian za grunty zajęte pod budowę dróg publicznych, stają się z mocy prawa własnością tych osób; grunty takie położone w granicach miast przechodzą na własność lub w użytkowanie wieczyste osób fizycznych, sto- sownie do przepisów szczególnych; 2) grunty oddane i zajęte pod drogi publiczne, wybudowane z udziałem czynu społecznego i istniejące w tym dniu, stają się z mocy prawa własnością Pań- stwa. 2. Przepisu ust. 1 pkt 2 nie stosuje się do gruntów zajętych pod istniejące drogi pu- bliczne, w odniesieniu do których zostało wszczęte postępowanie wywłaszcze- niowe przed dniem wejścia ustawy w życie. 2013-12-31 s. 54/54 ©Kancelaria Sejmu Art. 52. Traci moc ustawa z dnia 29 marca 1962 r. o drogach publicznych (Dz. U. Nr 20, poz. 90 oraz z 1971 r. Nr 12, poz. 115). Art. 53. Ustawa wchodzi w życie z dniem 1 października 1985 r. Załączniki z dnia 21 marca 1985 r. Załącznik nr 1 (uchylony) Załącznik nr 2 (uchylony) 2013-12-31 [ Pobierz całość w formacie PDF ] |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Lubię Cię. Bardzo. A jeszcze bardziej się cieszę, że mogę Cię lubić. Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||