Index
Laura Baumbach Details of the Hunt (Loose Id)
Historical Dictionary of Mediev Iqt
Celmer Michelle Erotyczne fajerwerki
Mackenzie Myrna Rodzinne sekrety 09 Zauroczenie
Jeffrey Lord Blade 35 Lords of the Crimson River
Alan Dean Foster Into the Out Of
Hawksley Elizabeth Próba
Marly Mathews I'll Be Yours (NCP)
B A Tortuga Unwrapped [Torquere] (pdf)
Bound by Defiance [Owned 2] Jana Downs
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • arsenalpage.keep.pl

  • [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

    przyjąć, że w zasadzie braki bliznich po-
    komizm nie zawsze iest oznakÄ… wad
    budzają nas do śmiechu, byle nie zapomnieć,
    duchowych oraz że jeśli ktoś stara się
    że po prawdzie braki te budzą w nas śmiech
    dopatrzyć w nim wad, i to drobnych, musi
    raczej przez swe nieuspołecznie- nie niż
    przede wszystkim wskazać, po czym można
    przez swoją niemoralność. Pozostałoby
    ściśle rozróżniać wady drobne od ogromnych.
    więc do zbadania, które braki mogą być
    Co prawda, może ktoś być w zgodzie z
    komiczne i w jakich przypadkach mamy je za
    przepisami najsurowszej moralności i być przy
    zbyt poważne, żeby je śmiechem kwito-
    tym postacią komiczną. Starczy po temu, że
    wać.
    się wyłamie spod praw życia społecznego.
    Zagadnienie to zostało wszakże już po-
    Alcest jest człowiekiem najbardziej prawego
    średnio rozstrzygnięte. Jak mówiłem, komizm
    charakteru. Jest wszelako uietowarzyski, a
    zwraca się do intelektu i nie daje się pogodzić
    przez to komiczny. Zna-
    z uczuciem. Proszę odmalować mi wadę tak
    drobną, jak tylko dusza zapragnie; jeśli
    \vszelako uczyni się to w sposób
    175
    174
    zgoła poważnie. Dwa chwyty wydają się
    poruszajÄ…cy mojÄ… sympatiÄ™, moj« obawy lub
    główne w tej sztuce, a są one przez ko-
    moją litość, to przepadło wszystko, śmiech nie
    mediopisarzy stosowane mniej lub bardziej
    ma już do mnie przystępu. Proszę, na odwrót,
    świadomie. Pierwszy polega na wyosob-
    wybrać jakąś głęboką, a w ogólności nawet
    ni e n i u uczucia pośrodku duszy tej postaci,
    wstrętną wadę; można będzie uczynić ją
    której sieje przydzieliło, i na obdarzeniu go
    komiczną, jeśli uda się za pomocą stosownych
    egzystencją poniekąd niezależną, choć paso-
    zabiegów sprawić, bym pozostał nieczuły na
    żytniczą. Na ogół silne uczucie ogarnia z
    jej widok. Nie twierdzę, że wada stanie się
    wolna pozostałe stany duszy i zabarwia je w
    wówczas komiczna; twierdzę, że będzie mogła
    sposób sobie właściwy; jeśli się więc każe
    być taką. Nie wolno jej mnie wzruszyć, oto
    nam przyglądać temu powolnemu procesowi,
    jedyny naprawdÄ™ konieczny warunek,
    to w końcu stopniowo sami się jemu poddamy
    jakkolwiek z pewnością warunek niewy-
    napełniając się podobnym wzruszeniem.
    starczajÄ…cy.
    Możnu by powiedzieć sięgając po inne
    W jaki jednak sposób ma komediopisarz
    porównanie, że wzruszenie jest dramatyczne,
    zapobiec wzbudzeniu mych uczuć? Kłopot-
    udzielajÄ…ce siÄ™, gdy wraz z podstawowym
    liwe pytanie! Ażeby się z nim jakoś uporać,
    dzwiękiem dane są jego tony składowe. Toteż
    trzeba by wejść w nowe dociekania, prze-
    gdy aktor wibruje cały jednym uczuciem,
    analizować ową sztuczną sympatię, którą
    wibracja ta może udzielić się z kolei widowni.
    wnosimy do teatru, określić wreszcie przy-
    I na odwrót, gdy wzruszenie pozostawia nas w
    padki, kiedy siÄ™ godzimy, a kiedy odmawiamy
    nieczułości i nabiera cech komicznych, jakieś
    dzielić urojone radości albo cierpienia. Istnieje
    zesztywnienie przeszkadza mu wejść w
    sztuka, która umie ukołysać naszą wrażliwość
    związki z innymi stanami duszy, w której ma
    i podsuwać rozmaite urojenia, jak we śnie
    siedlisko. Usztywnienie to może w pewnej
    hipnotycznym, ale jest też taka, która umie
    chwili wyjść na jaw w ruchach marionetki i
    zniechęcić naszą sympatię w tejże samej
    wywołać salwy śmiechu, już wcześniej atoli
    chwili, gdy już miała się odezwać, i to tak
    zachwiało naszą sympatię: jakże można
    skutecznie, że najpoważniejszej nawet
    współbrzmieć z duszą, która nie potrafi
    sytuacji nie wezmiemy
    współbrzmieć
    ze sobą? Jest w Skąpcu jedna scena, która 177
    graniczy z dramatem: młodzieniec i starzec,
    jeden, który chce zaciągnąć długi, i drugi, pierwsza istotna różnica między najwyższą
    który chce pożyczać na procent, nic nie komedią a dramatem.
    wiedząc o sobie stają wreszcie naprzeciw Jest także różnica druga, bardziej bijąca
    siebie i rozpoznają w sobie ojca i syna. w oczy, wynikająca zresztą z pierwszej. Otóż
    Bylibyśmy tutaj naprawdę świadkami dramatu, gdy ktoś maluje nam jakiś stan duszy z
    zamiarem, by go przedstawić w sposób
    gdyby skÄ…pstwo i ojcowskie uczucie zderzajÄ…c
    się w duszy Harpagona zrodziło w niej mniej dramatyczny, czy po prostu z chęcią, byśmy [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • qualintaka.pev.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Lubię Cię. Bardzo. A jeszcze bardziej się cieszę, że mogę Cię lubić. Design by SZABLONY.maniak.pl.